Links

© 2016 Schippersvereniging Sterreschans - Doornenburg     Alle rechten voorbehouden

Agenda 2020

Binnenvaartcentrum in Dordrecht is weer open.

12,13,14 mei       Vakbeurs Maritime Industry in Gorinchem.

De vakbeurs Maritime Industry die gepland stond op 12, 13 en 14 mei in Evenementenhal Gorinchem wordt                                                     verplaatst naar 13, 14 en 15 oktober 2020. Dit vanwege het coronavirus. Beursorganisator Easyfairs was al geruime tijd

bezig de mogelijkheden om Maritime Industry te verplaatsen in kaart te brengen. “Gezien de onvoorspelbaarheid en

onvermijdelijkheid van het coronavirus dat buiten de macht van Easyfairs valt, is het onmogelijk geworden om Maritime

Industry door te laten gaan. Hierbij staan de gezondheid en veiligheid van onze exposanten, bezoekers en medewerkers

voorop”, zegt Bianca van Grinsven, Head of Event Maritime Industry van beursorganisator Easyfairs.

Persbericht 28-07-2020.

Kindermiddag in het Binnenvaartmuseum.

Zaterdag 8 augustus om 13.00 uur begint een wervelende kindermiddag aan boord van de René Siegfried.

De befaamde poppenspeelster Trees Flameling speelt een voorstelling genaamd “het hondje van koningin Maxima”.                                              Het verhaal is speciaal voor het Binnenvaartmuseum geschreven en heeft natuurlijk een link met de binnenvaart.                                   Spanning en plezier wisselen elkaar af, het wordt dus genieten.

De voorstelling is geschikt voor kinderen van 4 tot 12 jaar.

Aansluitend is er speciaal voor de kinderen een korte rondleiding door het museum met een ervaren  kindergids.

En daarna worden er, voor de kinderen die trek hebben, poffertjes geserveerd.

I.v.m. de RIVM maatregelen moeten we vragen te reserveren via telefoonnummer 06-46428542 en zijn volwassenen tijdens

de voorstelling niet welkom, zij kunnen terecht in de museum ruimtes, de serre en in de buiten accommodatie.

De toegang en de voorstelling zijn gratis en op de poffertjes trakteert vereniging De Binnenvaart.

Museum is open van 10.00 tot 16.00 uur en is gevestigd aan boord van de René Siegfried liggende in het Wantij aan

Maasstraat 13 in Dordrecht.

13,14,15 oktober   Vakbeurs Maritime Industry in Gorinchem.

24-9 tot 13-10       Maritime studiereis naar Rusland. (zie website van vereniging De Binnenvaart')

oktober                 Najaar bijeenkomst bij het STC in Rotterdam in de Maaszaal – Lloydstraat 300, 3024 EA in Rotterdam. www.stc-r.nl

Havennummer: 230. Jan van ’t Verlaat zal daar een interessante lezinghouden over de ‘Overgang van sleep- naar

duwvaart’.

Op de najaar bijeenkomst in oktober zal ons redactielid Jan van ’t Verlaat een lezing houden over de ‘Overgang van                                            sleep- naar duwvaart’, waarbij veel (oude foto’s) de revue passeren. Boeiend verteller Van ’t Verlaat raakte al als                                             jong jochie gebiologeerd door de Rijnvaart en bestudeerde de talrijke veranderingen.

Canon van de Binnenscheepvaart. Bron: Leo Schuitemaker.