• Schuttevaer
  • Webcam Gelderse Poort
  • KSCC
  • Goudsmederij Inge van Loenen
  • www.debinnenvaart.nl Vereniging De Binnenvaart. De Roeiboot agenda.

Het binnenvaartmuseum aan boord van de René Siegfried en in de Lashbak is elke zaterdag en donderdag van 10.00 tot 16.00 uur geopend. Gratis toegang!

Locatie: Maasstraat 13, 3313 CR Dordrecht.

Postbus 24066 - 3007 DB Rotterdam / e-mail info@debinnenvaart.nl

Mededelingenrubriek van ver­eniging "De Binnenvaart"

Vereniging 'De Binnenvaart' bestaat 30 jaar. We verwachten dat in dit jubileumjaar

honderden mensen naar deze jaarlijkse bijeenkomsten komen!

Agenda 2020

Binnenvaartcentrum in Dordrecht tijdelijk gesloten. Vanwege de regels over het COVID-19 (coronavirus) die ons zijn opgelegd door onze regering (waar wij volledig achter staan), hebben wij besloten om met onmiddellijke ingang al onze activiteiten te cancelen tot nader order.
    Dit betekent voorlopig geen regulaire openingen van het Binnenvaartcentrum op donderdag en zaterdag, incl. de filmvoorstellingen en lezingen.
    Met vriendelijke groet, Ad Schroot Voorzitter, vereniging ‘De Binnenvaart’

12,13,14 mei         Vakbeurs Maritime Industry in Gorinchem.

24-9 tot 13-10       Maritime studiereis naar Rusland. (zie website van vereniging De Binnenvaart')

oktober                 Najaar bijeenkomst bij het STC in Rotterdam in de Maaszaal – Lloydstraat 300, 3024 EA in Rotterdam. www.stc-r.nl

Havennummer: 230. Jan van ’t Verlaat zal daar een interessante lezinghouden over de ‘Overgang van sleep- naar

duwvaart’.

Op de najaar bijeenkomst in oktober zal ons redactielid Jan van ’t Verlaat een lezing houden over de ‘Overgang van sleep- naar duwvaart’, waarbij veel (oude foto’s) de revue passeren. Boeiend verteller Van ’t Verlaat raakte al als jong jochie gebiologeerd door de Rijnvaart en bestudeerde de talrijke veranderingen.

Canon van de Binnenscheepvaart. Bron: Leo Schuitemaker.