Links

© 2016 Schippersvereniging Sterreschans - Doornenburg     Alle rechten voorbehouden

Agenda 2020

Binnenvaartcentrum in Dordrecht tijdelijk gesloten. Vanwege de regels over het COVID-19 (coronavirus)

die ons zijn opgelegd door onze regering (waar wij volledig achter staan), hebben wij besloten om met onmiddellijke

ingang al onze activiteiten te cancelen tot nader order.
        Dit betekent voorlopig geen regulaire openingen van het Binnenvaartcentrum op donderdag en zaterdag, incl. de

filmvoorstellingen en lezingen.
        Met vriendelijke groet, Ad Schroot Voorzitter, vereniging ‘De Binnenvaart’

12,13,14 mei       Vakbeurs Maritime Industry in Gorinchem.

De vakbeurs Maritime Industry die gepland stond op 12, 13 en 14 mei in Evenementenhal Gorinchem wordt                                                     verplaatst naar 13, 14 en 15 oktober 2020. Dit vanwege het coronavirus. Beursorganisator Easyfairs was al geruime tijd

bezig de mogelijkheden om Maritime Industry te verplaatsen in kaart te brengen. “Gezien de onvoorspelbaarheid en

onvermijdelijkheid van het coronavirus dat buiten de macht van Easyfairs valt, is het onmogelijk geworden om Maritime

Industry door te laten gaan. Hierbij staan de gezondheid en veiligheid van onze exposanten, bezoekers en medewerkers

voorop”, zegt Bianca van Grinsven, Head of Event Maritime Industry van beursorganisator Easyfairs.

13,14,15 oktober   Vakbeurs Maritime Industry in Gorinchem.

24-9 tot 13-10       Maritime studiereis naar Rusland. (zie website van vereniging De Binnenvaart')

oktober                 Najaar bijeenkomst bij het STC in Rotterdam in de Maaszaal – Lloydstraat 300, 3024 EA in Rotterdam. www.stc-r.nl

Havennummer: 230. Jan van ’t Verlaat zal daar een interessante lezinghouden over de ‘Overgang van sleep- naar

duwvaart’.

Op de najaar bijeenkomst in oktober zal ons redactielid Jan van ’t Verlaat een lezing houden over de ‘Overgang van                                            sleep- naar duwvaart’, waarbij veel (oude foto’s) de revue passeren. Boeiend verteller Van ’t Verlaat raakte al als                                             jong jochie gebiologeerd door de Rijnvaart en bestudeerde de talrijke veranderingen.

Canon van de Binnenscheepvaart. Bron: Leo Schuitemaker.