• Schuttevaer
  • Webcam Gelderse Poort
  • KSCC
  • Goudsmederij Inge van Loenen
  • www.debinnenvaart.nl Vereniging De Binnenvaart. De Roeiboot agenda.

Het binnenvaartmuseum aan boord van de René Siegfried en in de Lashbak is elke zaterdag en donderdag van 10.00 tot 16.00 uur geopend. Gratis toegang!

Locatie: Maasstraat 13, 3313 CR Dordrecht.

Postbus 24066 - 3007 DB Rotterdam / e-mail info@debinnenvaart.nl

Mededelingenrubriek van ver­eniging "De Binnenvaart"

Agenda 2020

01 februari            René Siegfried, museum open met een speciale exposite van scheepsmodellen van de modelbouw-groep Waterland uit

Spijkenisse.

29 februari            René Siegfried, museum open en om 14.00 uur een lezing over Vreeswijk door Bart Jan Damstra.

07 maart               René Siegfried, museum open met een speciale lesmiddag in het knopen verzorgd door het knopengilde.

21 maart               Jaarvergadering vereniging “De Binnenvaart” bij het STC in Rotterdam in de Maaszaal

Lloydstraat 300, 3024 EA in Rotterdam. www.stc-r.nl Havennummer: 230. Aanvang bijeenkomst13:00 uur.                                                 Na de jaarvergadering is er een presentatie van Leen ten Haaf over ons jaarthema: ‘Voortstuwing’

12,13,14 mei         Vakbeurs Maritime Industry in Gorinchem.

oktober                 Najaar bijeenkomst bij het STC in Rotterdam in de Maaszaal – Lloydstraat 300, 3024 EA in Rotterdam. www.stc-r.nl

Havennummer: 230. Jan van ’t Verlaat zal daar een interessante lezinghouden over de ‘Overgang van sleep- naar

duwvaart’.

Volgend jaar bestaat de vereniging ‘De Binnenvaart’ al weer 30 jaar.

Daarom hebben we vroegtijdig voor onze jaarlijkse bijeenkomsten gezocht naar leden die daar lezingen kunnen houden. Op de jaarvergadering op zaterdag 21 maart zal ons lid Leen ten Haaf in een boeiend relaas, voorzien van vele foto’s, ons meenemen in de overgang van stoom- naar motorvaart.

Op de najaar bijeenkomst in oktober zal ons redactielid Jan van ’t Verlaat een lezing houden over de ‘Overgang van sleep- naar duwvaart’, waarbij veel (oude foto’s) de revue passeren. Boeiend verteller Van ’t Verlaat raakte al als jong jochie gebiologeerd door de Rijnvaart en bestudeerde de talrijke veranderingen

Canon van de Binnenscheepvaart. Bron: Leo Schuitemaker.